First day in my new home! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Pleun Kokken - WaarBenJij.nu First day in my new home! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Pleun Kokken - WaarBenJij.nu

First day in my new home!

Door: Pleun Kokken

Blijf op de hoogte en volg Pleun

29 Augustus 2015 | Hongarije, Boedapest

Na een super leuk afscheidsfeestje met allemaal lieve mensen, stapte ik gisteren in het vliegtuig naar mijn nieuwe thuishaven: Boedapest.

Ik moet zeggen, dat vond ik toch wel erg lastig. Afscheid nemen van alle mensen waar ik zo veel mee heb en die ik ook geregeld zie. Toch, na alle knuffels en herinneringen om mee te nemen, wist ik dat het goed zat.

De volgende dag was het echter een heel ander verhaal. Het besef zat er gisteren natuurlijk dik in. Ook toen mijn lieve vriendinnetjes, Eef en Lot, uit de bosjes kwamen springen bij Eefs huis. Met honden/muizen ballonnen en een super schattig fotoboekje in hun handen gingen ze mee naar het vliegveld. Bepakt en bezakt, kwam ik er achter dat ik mijn telefoon vergeten was (jaja, ''dat kan alleen mij overkomen'', ik hoor het iedereen al zeggen haha!) Gelukkig was Lennie zo lief om even terug te rijden, en direct allerlei anderen spullen mee te nemen waarvan hij dacht dat ik ze wel nodig zou hebben :)
Toen kwam het moment om afscheid te nemen van mama, lennie, eef, lot en Nederland. À la 'ik vertrek' kwamen ook bij mij de tranen in mijn ogen. Boedapest is niet aan de andere kant van de wereld, maar zo voelde het wel even op dat moment..

In het vliegtuig voelde ik me eventjes heel eenzaam, maar eenmaal gearriveerd in het appartement werd ik gelukkig warm welkom geheten door Johanna! Ik had thuis al veel contact gehad met mijn toekomstige huisgenoten, maar het kan natuurlijk altijd tegen vallen. Gelukkig is Johanna precies zoals ik me had voorgesteld: spontaan, grappig en super volwassen. Vandaag komt Carlota ook aan, en hopelijk morgen Vié (na wat vertraging..)

Het appartement lijkt gelukkig op de foto's die we hadden gezien. Het is erg groot en ziet er netjes uit! Kamers verdelen wordt misschien nog even lastig, maar daar komen we vast uit!
Vandaag ga ik met Johanna op pad om het huis wat aan te vullen en natuurlijk Boedapest verder te verkennen. Het is hier nu al 26 graden en het loopt vandaag op tot 33 graden, dus ik ga lekker naar buiten nu! Szeretettel ♥♥

  • 30 Augustus 2015 - 10:54

    Irene:

    Jaaaaa je eerste verslag! Wat schrijf je leuk!
    Heel erg veel plezier in het verkennen van je nieuwe woonplaats. Ik blijf je berichtjes volgen :).

  • 30 Augustus 2015 - 13:47

    Margit:

    Wat leuk ( ook voor later...;) ), dat je een reisverslag maakt! Fijn, dat je huisgenoten zo aardig zijn! Alle begin is wennen Pleun, maar deze ervaringen gaat niemand je meer afnemen! Nogmaals veel succes en een super mooie tijd daar! :) XXX

  • 03 September 2015 - 11:06

    Lianne Backx:

    Hoi Pleun,
    Ik lees net het verslag van jouw vertrek.
    Heel veel succes gewenst daar in Boedapest met deze grote uitdaging.
    Maak er een mooie tijd van!!
    Groetjes Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 6373

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Minor Boedapest

30 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: