Balaton lake and more! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Pleun Kokken - WaarBenJij.nu Balaton lake and more! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Pleun Kokken - WaarBenJij.nu

Balaton lake and more!

Blijf op de hoogte en volg Pleun

28 September 2015 | Hongarije, Boedapest

Sziaaaa!

Alweer een tijdje geleden dat ik hier een reisverslag heb geplaatst en er is dan ook van alles gebeurd in de tussentijd.

Zo zijn we twee weken geleden met een stel gezellige mensen naar het Balatonmeer geweest. Even relaxen tussen de drukte door. Even weer het dorpsmeisje uithangen :) Dit weekend was het heerlijk weer en een duik in het meer kon dan ook echt niet uitblijven.
Siofok, het stadje waar we waren, bleek (helaas) een echte spookstad buiten het hoogseizoen.. Zo waren bijvoorbeeld ook alle clubs al gesloten sinds eind Augustus. (Dit is dus de reden dat ik normaal gesproken mijn reizen zo goed plan haha). Toch hebben we onszelf prima vermaakt! Achteraf zeiden we ook tegen elkaar dat we dit uitstapje goed konden gebruiken. Even weg van de drukte.

Verder gaat hier morgen een hele grote verandering plaatsvinden. Ik ga namelijk verhuizen! Samen met Johanna :)
We zullen samen in een super schattig 2-persoonsappartement gaan wonen de komende 4 maanden. Dit hebben we besloten nadat we na een maand nog steeds onenigheid hadden over een wat kleinere kamer in de flat. Ook verschilt de Spaanse mentaliteit iets te veel van de Nederlandse/Duitse wat ons betreft. Dan heb ik het met name over punctualiteit en het belang van afwassen en opruimen van eigen spullen.. Begrijp me niet verkeerd, het zijn allebei lieverds en hebben een hart van goud! Maar deze irritaties zullen de vriendschap op den duur verpesten en dat zou zonde zijn.

Morgen is de dag van verhuizing! Al een aantal vrienden hebben aangeboden ons te helpen met het verplaatsen van al onze spullen. Op die manier hopen we dat we snel klaar zijn. Woensdagavond komt mijn lieve vriendje me namelijk opzoeken!! Dan moet alles natuurlijk geïnstalleerd zijn, zodat ik met hem alleen maar leuke dingen kan gaan doen :). Een dag waar ik echt naar toe heb geleefd. Want ondanks dat het hier super leuk is, mis ik thuis ook heel erg. Van 21 t/m 31 december heb ik dan ook een vlucht naar huis geboekt, om kerst lekker thuis te vieren!

Op school gaat alles trouwens goed! Een aantal vakken zijn echt alleen maar herhaling en zijn dan ook redelijk simpel, maar ik leer ook veel bij gelukkig! Bijvoorbeeld over fysiotherapie tijdens en na de zwangerschap. Erg interessant! De examens zijn blijkbaar wel een stuk lastiger. Volgens de klas wordt er veel getoetst over stof die niet naar voren is gekomen tijdens lessen.. Ondanks dat heb ik er vertrouwen in dat het wel goed zal komen :)

Over iets meer dan een uur staan hier allemaal mensen in huis die onze kamers graag zouden willen, dus ik ga maar weer eens afsluiten. Fijne avond allemaal!

Szeretettel ♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 6369

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Minor Boedapest

30 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: