Can we please repeat October? - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Pleun Kokken - WaarBenJij.nu Can we please repeat October? - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Pleun Kokken - WaarBenJij.nu

Can we please repeat October?

Blijf op de hoogte en volg Pleun

21 Oktober 2015 | Hongarije, Boedapest

SZIASZTOK!

Of elke maand aub zoals oktober zou kunnen zijn. Er waren toch wel heel wat hoogtepuntjes de afgelopen weken. Momenten die ik niet zomaar ga vergeten. Kan natuurlijk ook bijna niet missen als je zoveel bezoek krijgt!

In de eerste week van oktober is Lennie me namelijk op komen zoeken. Een dag daarna landde papa en mama in het mooie Boedapest, en tot twee dagen geleden waren Lou en Daan mijn tijdelijke huisgenootjes :) Druk, maar super gezellig!

Voordat Lennart kwam was het voor mij even uitzoeken wat we allemaal konden gaan doen, aangezien wij vorig jaar de stad van onder tot boven hebben doorgeploegd. Toch had ik nog wat verborgen plekjes gevonden, die zeker de moeite van het bezichtigen waard zijn! Zo zijn we naar de 'fonteinshow' van Margaretha Island (sziget eiland) gaan kijken, en hebben we genoten van het uitzicht vanaf Buda Castle. Okeee, niet echt verborgen plekjes dus.. Maar gewoon plekken die we vergeten waren of waar we vorig jaar niet meer aan toegekomen zijn. Het was heerlijk weer in de week dat Len hier was. De tijd vloog voorbij, en voordat we het wisten was het moment van afscheid nemen weer daar. Zo blij als ik was toen ik hem de hoek om zag komen lopen, zo verdrietig was ik toen ik hem weer moest uitzwaaien..

Gelukkig kon ik mijn gedachte snel verzetten, want ik moest een hele city tour gaan plannen voor papa en mama. De volgende dag, wanneer zij ook aankwamen, moest ik bijna de hele dag naar school. Daarom had ik voor hun een leuke 'Buda-castle-tour' uitgestippeld. Het regende helaas nogal hevig die dag, waardoor ze iets eerder zijn omgekeerd. Hierna hebben we gezellig samen geluncht en zijn we nog wat andere bezichtigingen gaan opzoeken. Na een aantal navigatieproblemen, kwamen we die avond uiteindelijk toch aan bij het restaurant waar we gingen dineren: La Coppola. Een Siciliaans restaurant met heerlijke wijnen en Tiramisu. De dagen daarop volgden alle andere must-see attracties en lekkere restaurantjes! Een erg leuke week, waarna mijn heimwee gestild was en mijn koelkast gevuld! (dank pa en ma).

Drie dagen later kwamen Malou en Daniëlle hier aan. Met een ruimbagage koffer van 5676 kilo van Daan, en een kleine handbagage tas van Lou, liepen ze de trap op. Even voor de duidelijkheid: Ik woon op de begane grond. Ik stond ze op te wachten toen ik ineens boven aan de trap Nederlandse stemmen hoorde. Maaar 10 minuten en rugpijn later, stonden we gelukkig binnen :). Het eten had ik klaar staan, want de eerste avond zou ik mijn beroemde feta-taart nog eens maken. Volgens mij viel de toegevoegde knoflook niet echt in de smaak, maar als je honger hebt maakt dat geloof ik niet zo veel uit. De volgende dag hebben we geshopt, aangezien ook zij de hele stad al eerder hadden gezien. De tweede dag hebben we wederom bij het Siciliaanse restaurant gegeten en zijn we 's avonds nog een pub in gedoken. Op dag drie zijn we naar Sziget eiland gegaan en hebben we gegeten in een top restaurant: Comme Chez Soi. Ook Italiaans, en de bediening was wel zo super lief! Toen we buiten heel eventjes moesten wachten op een tafeltje kregen we champagne, tussendoor werd ons een aperitief aangeboden en achteraf kregen we een dessertwijn, sorbet en bon-bons van het huis. Verder smaakte het bestelde eten ook nog eens heel goed!
Ook hebben we een tour gehad door het beroemde Opera-gebouw en zijn we naar de SugarShop geweest. Bij ons beter bekend onder de naam: CANDYLAND! De laatste dag hebben we genoten van de Gellert Spa en hebben we de week afgesloten met een diner bij Vapiano's met wat leuke mensen die ik hier heb ontmoet! Het afscheid was weer niet zo leuk, maar toen ik de volgende dag een lief kaartje vond dat Daan had achtergelaten maakte dat veel goed!

Kortom: Zeker weten een aantal weekjes voor in de boeken!!

Szeretettel ♥


  • 21 Oktober 2015 - 18:30

    Evian:

    Klinkt echt heeeel erg leuk!! Dat restaurantje moet je onthouden, en die sugar shop wil ik ook wel eens zien haha! Kan niet wachten tot Lot en ik komen :):):)

  • 21 Oktober 2015 - 23:11

    Danielle:

    Wat mooi verwoord Pleun, "navigatieproblemen". Kan de beste overkomen zeggen we dan maar. ;)

  • 22 Oktober 2015 - 09:24

    Kelly:

    Klinkt allemaal suuuper leuk Pleun! En de foto's doen het 'm, leuk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 6366

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Minor Boedapest

30 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: