Home sweet home - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Pleun Kokken - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Pleun Kokken - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Pleun

13 September 2015 | Hongarije, Boedapest

Het was even wennen voor me, maar na 2,5 week voel ik me dan toch eindelijk thuis in Boedapest!

Er waren namelijk een aantal belangrijke dingetjes die ik graag zo snel mogelijk geregeld wilde hebben. Zoals bijvoorbeeld een simkaart, Hongaarse bankpas en een duidelijk schoolrooster. Nu is dit helaas in Hongarije zo simpel nog niet, en duurde het dus allemaal net wat langer.. Maar ik zal jullie al mijn irritaties besparen, want het gaat immers om het resultaat en daar ben ik allang blij mee.

We hebben namelijk een fijn schoolrooster gekregen na lang aandringen. Sascha en ik volgen alle vakken van het vierde jaar, en een enkeling van het derde jaar om toch aan de 30 studiepunten te komen. Met bijna alle vakken ben ik super blij! Een aantal leuke zijn bv: Neurology and Psychiatry, Physiotherapy in Special-life situations, Intensive therapy en Clinical reasoning in orthopedic manual. Daarnaast zullen we vanaf de 11e week ook Clinical Practice krijgen. Dit is te vergelijken met een stage, waarbij je elke dag van 8:00 tot 14:00 meeloopt met een fysio in het ziekenhuis. Hopelijk wen ik snel aan het vroege opstaan, want het ziekenhuis is blijkbaar heel ver van de uni.. Genoeg over school, er is namelijk nog veel meer te doen in Boedapest!

Zo heb ik afgelopen dinsdagavond hardgelopen over een drietal bruggen van de stad. Rennen met een uitzicht waar je U tegen zegt! Zoals velen van jullie waarschijnlijk wel weten had ik thuis grootse plannen om hier te gaan fitnessen (en dan m.n. gericht op spierkracht verbetering), maar helaas is dit hier erg prijzig en houd ik het dus maar bij hardlopen. Hardlopen én gezond eten natuurlijk! Aangezien ik geen top-chef ben, probeer ik me hier strikt aan het receptenboekje te houden wat Demi me gegeven heeft. Met succes, want op die manier lukt elk gerecht :) Geloof het of niet, maar mijn huisgenootjes zijn soms zelfs jaloers op mijn gerechten. Nadat ik wat had opgeschept over een maaltijd wilde een stel klasgenootjes het zelf komen proeven, dus die kwamen gister gezellig eten. Ik had voor de tweede keer een groenten-feta taart gemaakt. Eigenlijk gewoon bladerdeeg met pesto, paprika/courgette en feta/kaas. Duurt ongeveer 45 minuten, maar dan heb je ook wat!

Ook ben ik Boedapest weer verder gaan bekijken, of eigenlijk herbekijken.. Omdat ik vorig jaar natuurlijk met Len al een hele hoop heb gezien. Dit maakt het gelukkig niet minder leuk, het is ook zo mooi allemaal! In dezen zeggen plaatjes natuurlijk meer dan woorden, dus ik zou zeggen; bekijk de foto's :)

Szeretettel ♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 6375

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Minor Boedapest

30 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: