Exploring Hungary - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Pleun Kokken - WaarBenJij.nu Exploring Hungary - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Pleun Kokken - WaarBenJij.nu

Exploring Hungary

Blijf op de hoogte en volg Pleun

07 November 2015 | Hongarije, Boedapest

Jó estét!


Ondertussen leer ik steeds meer Hongaarse woorden. Zinnen willen helaas nog niet echt lukken, maar ik voel ook niet echt de noodzaak om naar de Hongaarse lessen te gaan (gezien deze op woensdag van 17-20h zijn).

Er is weer zo veel gebeurd in de tussentijd, dat ik mijn best moet doen om alles terug te halen voor dit reisverslag haha!

Zo ben ik om te beginnen een paar weken terug naar Visegrád geweest met Wojciech. Een klein stadje 40km ten noorden van Boedapest, wat bekend is om de blootgelegde resten van het koninklijk paleis. Een heerlijk plekje om even aan de drukte van Boedapest te ontsnappen. Het was dan ook een super leuke dag! We zijn naar het kasteel gelopen.. of eigenlijk: geklommen. De citadel ligt namelijk op ongeveer 350m hoogte en de weg er naar toe was niet bepaald peanuts.. Gelukkig had ik Wojciech bij me, die al mijn spullen droeg en zorgde dat ik door bleef lopen :). Uiteindelijk hadden we na 2,5 uur de top dan toch echt bereikt, en hebben we genoten van het uitzicht en het kasteel. De weg terug was stukken minder zwaar, maar wel wat gevaarlijker. Er lagen namelijk vrij veel losliggende stenen waardoor ik natuurlijk weer een aantal keer heel charmant onderuit ging. Toch was ik op dit deel van de trip nog tip top in orde. Na afloop van alle bezichtigingen (zie foto's) hadden we het geweldige idee om de bobsleebaan uit te proberen. Hierna was ik helaas iets minder in orde hahah. Dit is toch niet helemaal voor mij weggelegd, aangezien ik na afloop zo'n hoofdpijn had, dat mijn huisgenootje constateerde dat ik een lichte hersenschudding moest te hebben. Zo lief en bezorgd als ze is heeft ze mij elk uur wakker gemaakt en pijnstillers gegeven.

Een paar dagen later was ik gelukkig weer helemaal de oude en kon ik Floris zijn verjaardag mee vieren! Ik had een poging gedaan om hagelslag koekjes te bakken voor hem, maar ze waren niet helemaal goed gelukt.. Maaar oefening baart kunst want het gaat wel steeds beter! Ook met het avondeten. Johanna en ik hebben de afspraak om zo gezond mogelijk te dineren elke dag. Dit lukt tot nu toe erg goed. Daarnaast heb ik mezelf voorgenomen overal heen te fietsen. Niet altijd even fijn met de drukte + vuiltjes in de lucht, maar toch is het fijn om gericht te kunnen reizen.

Toen was het alweer Halloween.. Ik moet toegeven, ik ben er geen groot fan van. Tijdens de feestjes ben ik dan ook gewoon zonder 'kostuum' gegaan, onder het motto: ik ben van mezelf al eng genoeg. Wel ben ik sindsdien groot fan van de club en heb ik iets meer liefde voor Techno. Johanna (en lennie) vond het zo tof dat ik de techno enigszins leuk vond, dat ze me mee nam naar een andere ondergrondse techno club. Dat was het echte werk qua techno muziek, waardoor dat beetje liefde als sneeuw voor de zon weer verdween haha.

Op school gaat het goed. We zijn de toetsen aan het plannen, en het gaat erg druk worden in de eerste weken van december. Gelukkig zit alles wel verspreid over verschillende dagen tot nu toe, dus het komt vast goed.. Verder was ik laatst alvast begonnen met het regelen van een stageplek voor het volgende semester. Lucky meeee, want ik heb al bericht terug van mijn eerste keus dat ik op gesprek mag komen in de periode dat ik thuis ben. Ook heb ik contact gezocht met de Severinus, waar ik mijn vorige stage had. Erg leuk om weer eens van mijn stage-begeleiders en zelfs een van de patiënten te horen!

Gister heb ik trouwens met Sascha rond Margit Island gelopen. Het was weer even geleden maar toch hebben we 5 km in 24 minuten volbracht. Best prima vonden wij :).
Daar houdt het nog niet op, want vandaag hebben we net geen 30 km gefietst richting Szentendre. Aangezien het zou gaan regenen zijn we iets eerder omgedraaid maar we hebben hele mooie plekjes gezien! Het was een geslaagde dag.


Tijd voor mijn bedje nu.. Jó éjszakát, szép álmokat!

Szeretettel ♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 6381

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Minor Boedapest

30 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: